close

tumblr_mw7zj701bx1rtw0yoo1_500  

Well, you're my friend and can you see,
Many times we've been out drinkin',
Many times we've shared our thoughts,
But did you ever, ever notice, the kind of thoughts I got?
既然你是我的朋友,你應該明白
多少次我們一起飲酒作樂
多少次我們共同分享心事
但是你是否注意過,我心底藏著怎樣的想法?

Well, you know I have a love, a love for everyone I know.
And you know I have a drive to live, I won't let go.
But can you see this opposition comes rising up sometimes?
That it's dreadful imposition, comes blacking in my mind.
你明白我心裡有著愛,可以給予所有認識的人
你也了解我有對生命的衝勁,我不會將它捨棄
但你可知道,有時候敵對的力量也會浮現出來?
令人難受的痛苦占據我,讓我的內心充滿黑暗

And that I see a darkness.
And that I see a darkness.
And that I see a darkness.
Did you know how much I love you?
Is a hope that somehow you,
Can save me from this darkness.
從這我看見黑暗
從這我看見黑暗
從這我看見黑暗
你知不知道我有多愛你
多希望你能將我從黑暗中拯救出來

Well, I hope that someday, buddy, we have peace in our lives.
Together or apart, alone or with our wives.
And we can stop our whoring and pull the smiles inside.
And light it up forever and never go to sleep.
My best unbeaten brother, this isn't all I see.
兄弟,我希望有一天,我們生命中可以享有寧靜
不管是相聚還是分離,獨自相處或者跟我們的妻子一起
我們可以停止胡搞,藏起傻笑正經起來
弄得燈火通明,永遠不睡覺
但是,我最好的兄弟啊,我看到的不只是這些


Oh, no, I see a darkness.
Oh, no, I see a darkness.
Oh, no, I see a darkness.
Oh, no, I see a darkness.
Did you know how much I love you?
Is a hope that somehow you,
Can save me from this darkness.
從這我看見黑暗
從這我看見黑暗
從這我看見黑暗
從這我看見黑暗
你知不知道我有多愛你
多希望你能將我從黑暗中拯救出來

https://www.youtube.com/watch?v=h04I5MtuOMw
https://www.youtube.com/watch?v=LAriDxTeed8
https://www.youtube.com/watch?v=4iV4NwSbscg
喜歡Bonnie 'Prince' Billy的動感版本

arrow
arrow

    giselemine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()