close

nick-cave-push-the-sky-away  

Can't remember anything at all
Flame trees line the streets
Can't remember anything at all
But I'm driving my car down to Geneva
什麼都不記得了
樹在街道上燃燒
什麼都不記得了
只知道我正開車到日內瓦

I've been sitting in my basement patio
Aye, it was hot
Up above, girls walk past, the roses all in bloom
Have you ever heard about the Higgs Boson blues
I'm goin' down to Geneva baby, gonna teach it to you
坐在地下室的中庭好一陣子
是的熱得要命
往上看,女孩們漫步走過,玫瑰盛開
妳有沒有聽過希格斯玻色子藍調?
我要去日內瓦,寶貝,我可以教妳這首歌

Who cares, who cares what the future brings?
Black road long and I drove and drove
I came upon a crossroad
The night was hot and black
I see Robert Johnson,
With a ten dollar guitar strapped to his back,
Lookin' for a tune
誰管未來會怎麼樣?
黑色的道路上,我開呀開呀
抵達一個十字路口
這是個炎熱又漆黑的夜晚
我看到羅伯強森
背著一把十塊錢的吉他
為的是尋找一首歌

Well here comes Lucifer,
With his canon law,
And a hundred black babies runnin' from his genocidal jaw
He got the real killer groove
Robert Johnson and the devil man
Don't know who's gonna rip off who
魯西佛出現了
帶著他的教會法
從他殺人的大嘴裡跑出上百個黑嬰兒
他有著絕佳韻律
羅伯強森跟這個邪惡之人
不知道誰會占誰的便宜

Driving my car, flame trees on fire
Sitting and singin' the Higgs Boson blues,
I'm tired, I'm lookin' for a spot to drop
All the clocks have stopped in Memphis now
In the Lorraine Motel, it's hot, it's hot
That's why they call it the Hot Spot
I take a room with a view
Hear a man preaching in a language that's completely new, yea
Making the hot cocks in the flophouse bleed
While the cleaning ladies sob into their mops
And a bellhop hops and bops
A shot rings out to a spiritual groove
Everybody bleeding to that Higgs Boson Blues
開著我的車,燃燒的樹林
我坐著唱出我的希格斯玻色子藍調
我累了,想找個休息的地方
所有曼菲斯的時鐘都停止了
在洛蘭汽車旅店裡頭,一切都好熱
或許因此他們才叫它熱門之處吧
我找了一個有好風景的房間
聽著一個男人用聽不懂的新語言傳道
當清潔婦把淚滴到她的拖把的時候
讓廉價客房的燒燙燙公雞淌血
一個侍者跳阿跳的
一聲槍響從性靈的韻律中竄出
每個人都在希格斯玻色子藍調的相伴下淌血


If I die tonight, bury me
In my favorite yellow patent leather shoes
With a mummified cat and a cone-like hat
That the caliphate forced on the Jews
Can you feel my heartbeat?
Can you feel my heartbeat?
如果我在今晚死去,埋了我
幫我穿上我最喜歡的黃色皮鞋
幫我帶上一隻木乃伊貓還有一只圓錐帽
就是那個哈里發強迫猶太人戴的東西
你可以感覺到我的心跳嗎?
你可以感覺到我的心跳嗎?

Hannah Montana does the African Savannah
As the simulated rainy season begins
She curses the queue at the Zulus
And moves on to Amazonia
And cries with the dolphins
Mama ate the pygmy
The pygmy ate the monkey
The monkey has a gift that he is sending back to you
Look here comes the missionary
With his smallpox and flu
He's saving them savages
With his Higgs Boson Blues
I'm driving my car down to Geneva
I'm driving my car down to Geneva
當模擬雨季開始時
孟漢娜開始做她的非洲薩凡那
她對祖魯人的列隊下咒
然後搬家到亞歷桑拿
接著與海豚同聲哭泣
媽媽把矮人給吃了
矮人吃了猴子
猴子有個禮物,要寄回去給你
你看,傳教士來了
帶著他的天花跟感冒病毒
他想要拯救野蠻人
用他的希格斯玻色子藍調
我正開車到日內瓦
我正開車到日內瓦

Oh let the damn day break
The rainy days always make me sad
Miley Cyrus floats in a swimming pool in Toluca Lake
And you're the best girl I've ever had
Can't remember anything at all
喔!讓天趕快亮吧
雨天總是讓我憂鬱
麥莉在脫魯卡湖裡飄浮著
她是我遇過最好的女孩
什麼都不記得了

https://www.youtube.com/watch?v=1GWsdqCYvgw

arrow
arrow

    giselemine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()