13651  


The oyster and the flying fish
牡蠣與飛魚

An oyster was a-travelling
along the ocean road
he’d been some time preparing
but now he’d left the fold
牡蠣曾經沿著海岸旅行
花了點時間準備行李
但他現在已經離開他的小巢

he was sick of being oysterised
he wanted to explode
to explode
他已經厭倦被當作牡蠣看待
他想要有所改變
巨大的改變

ooh la, ooh la, ooh la, ooh la, ooh la la
ooh la, ooh la, ooh la, ooh la, ooh la la
he saw a pretty flying fish
and said if I could have one wish
i’d change into a flying fish
and then I would be happy
yes I would
嗚啦嗚啦嗚啦嗚啦嗚啦啦
嗚啦嗚啦嗚啦嗚啦嗚啦啦
他對一隻美麗飛魚說:
「如果我能許個願,我要變成飛魚。」
「這樣我就會很快樂。我會很快樂!」

the flying fish came down to see
just who had made this plea
and seeing the poor oyster
she said this cannot be
an oyster has to stay inside
and the flying fish must flee
all the time

飛魚潛下來看
誰剛剛許了這個願
看到可憐兮兮的牡蠣
她說道:
「這怎麼可以!」
「一個牡蠣就應該好好留在海底裡面。」
「而飛魚就應該整天飛出海面躲來躲去。」

as the oyster turned to go away
the flying fish was heard to say
if I could find a place to stay
you know I would be happy
yes i would
當牡蠣想要離開的時候
他聽到飛魚說的話:
「如果我能找到一個安身之所,你知道我會很高興的。」
「是的我會很高興。」

https://www.youtube.com/watch?v=iOMS4Zs6PtM

 

arrow
arrow

    giselemine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()